Wanneer je van huis uit gaat werken met je eigen bedrijf, heb je natuurlijk ook een website nodig. Zo word je immers online vindbaar en kun je informatie over je diensten of producten aanbieden de potentiële klanten op hun gemak kunnen doornemen. Maar niet iedere website is zomaar meteen een goede website. Daarom geven we aantal belangrijke tips voor de website van je bedrijf.

Schone broncode

Een nogal technische factor die een belangrijke rol speelt in de SEO, oftewel de zoekmachineoptimalisatie van je website, is de broncode van je website. Google scant deze regelmatig om je website een score te geven die van belang is voor je vindbaarheid op belangrijke zoektermen. Voor een hoge score, moeten deze zoektermen zo vroeg mogelijk in de broncode al voorkomen. Dat is echter niet verondersteld, omdat er een hoop code is die je aan de voorkant niet ziet omdat het opdrachten zijn. Denk je daarom makkelijk zelf een WordPress website op te zetten, dan is je WordPress website laten bouwen om deze reden aan te raden. Professionals kunnen ervoor zorgen dat je broncode geoptimaliseerd wordt voor Google.

Ademruimte

Natuurlijk wil je zo veel mogelijk relevante informatie aanbieden op je website. Maar de truc is om daarbij vanuit de klant te redenen. Welke informatie is van belang voor de klant en welke informatie is er eigenlijk vooral omdat jij dit wilt delen? Dit zeggen we niet alleen omdat het belangrijk is dat een klant snel de relevante informatie voor hem of haar kan vinden, maar ook omdat je je website voor het oog niet overvol moet maken. Ademruimte in het design is noodzakelijk voor de website om overzichtelijk en prettig te gebruiken te blijven. Een webdesign bureau als Stuurlui kan je hierin de weg wijzen.

Duidelijke knoppen en call-to-actions

Duidelijke knoppen en call-to-actions

Je wilt niet opdringerig overkomen. Dat is begrijpelijk. Maar op een website voelt een klant geen druk om snel te besluiten, waardoor het aansporen van de klant tot actie eigenlijk meer een dienst dan opdringerigheid is. Je maakt het immers een stuk makkelijker voor de klant om zijn weg te vinden met duidelijke knoppen en call-to-actions op je website. Vergezel de informatie op je website daarom altijd van een knop die leidt tot een actie, zoals het aanvragen van een offerte, het opnemen van contact of het doen van een aankoop.

Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken om rekening mee te houden als je tot een effectieve website wilt komen. Een goede website die afgestemd is op de behoeftes van klanten en goed vindbaar is, betaalt zichzelf terug. Daarom is zeker geen overbodige investering om een webdesign bureau in te schakelen om een passende website voor jou te maken.