Administratief thuiswerk

Wil je aan de slag met thuiswerk en ben je goed in het bijhouden van een administratie? Dan is administratief thuiswerk iets voor jou. Om als administratief medewerker thuiswerk te verrichten hoef je niet veel te investeren, en het kan al snel een leuke bijverdienste opleveren.

    Vandaag

    BEGIN UW CARRIERE THUIS

    *Jouw privacy is gegarandeerd

    Wat houdt het bijwerken van een administratie als thuiswerk in?

    Thuiswerk waarbij je aan de slag gaat met de administratie van een opdrachtgever is erg geschikt voor mensen die veel waarde hechten aan flexibiliteit en vrijheid. Zo kiezen bijvoorbeeld moeders of mensen die (tijdelijk) geen werk hebben voor thuiswerk als administratief medewerker. Met het flexibele en eenvoudige karakter van administratief thuiswerk kun je waar en wanneer het jou uitkomt zorgen voor een leuke bijverdienste.

    Voor administratief thuiswerk als bijverdienste is het belangrijk dat je gestructureerd en precies werkt. Je moet goed overzicht kunnen houden, orde in chaos kunnen aanbrengen en de figuurlijke ‘puntjes op de i’ kunnen zetten. Ook is van belang dat je een goede beheersing van taal hebt. Meestal gaat het alleen om Nederlands, maar bij een internationale opdrachtgever of vertaalwerk kan het ook gaan om bijvoorbeeld Engels of Duits gaan. Voor een administratieve bijbaan vanuit huis hoef je eigenlijk alleen maar in het bezit te zijn van een computer of laptop, en een goede internetverbinding.

    Wat houdt het bijwerken van een administratie als thuiswerk in?
    Welke taken voer je uit bij administratief thuiswerk?

    Welke taken voer je uit bij administratief thuiswerk?

    Met thuiswerk aan de slag om de administratie van een opdrachtgever op orde te brengen biedt een breed scala aan werkzaamheden. Bij thuiswerk als administratief medewerker kun je bijvoorbeeld denken aan de volgende taken:
    - Data entry;
    - Secretariële werkzaamheden;
    - Bijhouden social media;
    - Het schrijven van teksten;
    - Het vertalen van teksten; of
    - Het bijhouden van de financiële administratie.

    Vacatures administratief thuiswerk

    Hieronder zie je diverse actuele vacatures voor administratief thuiswerk.

    Veelgestelde vragen administratief thuiswerk

    • Hoe zit het met de Belastingdienst als ik vanuit huis werk?

    Bij administratief thuiswerk zal in de meeste gevallen de arbeidsrelatie worden gezien als ondernemer-opdrachtgever. De opdrachtgever houdt nog geen loonheffing in over je inkomsten. Voordat je begint met thuiswerk als administratief medewerker dien je je als ondernemer bij de Belastingdienst aan te melden. Inschrijving bij de KvK kan, maar is niet noodzakelijk. Meld je je aan voor de kleineondernemersregeling (KOR) en is je omzet jaarlijks minder dan 20.000 euro, dan hoef je niet ieder kwartaal btw-aangifte te doen. Wekelijks of maandelijks stuur je je opdrachtgever een factuur, waarbij in dat geval ook geen btw in rekening wordt gebracht. Je inkomsten geef je bij de jaarlijkse belastingaangifte op als ‘resultaat uit overig werk’.

    • Wat kan ik verdienen met administratief thuiswerk?

    Het is natuurlijk afhankelijk van de inhoud van de werkzaamheden, maar met administratief werken vanuit huis kun je een salaris verdienen dat begint bij € 9,20 per uur. Soms wordt er een prijs per woord of pagina afgesproken. Dit is bijvoorbeeld het geval als het gaat om zaken als het schrijven of vertalen van teksten schrijven, of data-entry.

    • Hoe herken ik malafide bedrijven voor thuiswerk?

    Er zijn websites waar je inschrijfgeld moet betalen voor de plaatsing op een wachtlijst met vacatures, of die informatiepakketten verkopen die je nodig zou hebben voor thuiswerk. Trap niet in deze scams. Vacatures voor administratief thuiswerk zijn gewoon via Google, vacaturesites of websites van bedrijven die thuiswerk aanbieden te vinden. Ga alleen in zee met een betrouwbaar bedrijf dat administratief thuiswerk aanbiedt. Check altijd of een bedrijf een professionele website en een Kvk-nummer heeft, of er contactgegevens zijn te vinden en welke ervaringen andere mensen met het bedrijf hebben.